وبلاگ دانشجویی ایمنی و آتش نشانی

 

تکناز به نقل از ایسنا: رییس‌جمهور كشور بعد از انجام دیدار مردمی خود با مردم غرب شهر تهران در قالب دوره چهارم سفرهای استانی به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران رفت و در جمع مدیران و كاركنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این مراسم به دكتر محمود احمدی‌نژاد كارت ویژه آتش‌نشان داوطلب داده شد و رییس‌جمهور در حالی كه لباس مخصوص آتش‌نشان داوطلب را پوشیده بود در جمع آتش‌نشانان به ایراد سخنرانی پرداخت.


 www.taknaz.ir عکس های احمدی نژاد در لباس آتش نشانی !

نوشته شده در جمعه 14 مهر 1391ساعت 13:12 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

اطلاعات آماری زیر از طریق سایت های معتبر و در مصاحبه مدیرعامل های سازمان های آتش نشانی جمع آوری شده است.

 

سازمان های که تمایل دارند آمار عملیات های آنها در سال ۱۳۹۰ در سایت مادرج شود اطلاعات آماری خود را برای ما ارسال نمایند

نوشته شده در دو شنبه 10 مهر 1391ساعت 22:57 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 مقدمه

سیستم های اعلام حریق در یک ساختمان طراحی می گردد تا قبل از این که حریق مشکل ساز و غیرقابل کنترل شود؛ اعلام واخطارداده و سیستم های بعدی را فعال سازد .در صورتیکه حریق در لحظات اولیه کشف گردد اطفاء آن بسیار آسان می باشد.و خسارت ناشی از آن بسیار کم خواهد بود.

       به طور کلی هدف از طراحی، ساخت و نصب این سیستم ها، کشف واعلام حریق به طور خودکار برای آشکار سازی آتش سوزی در مراحل اولیه وقوع آن است تا با کشف به موقع آتش بتوان:

1     افراد را از وقوع خطر آگاه کرد .

2     برای فرار افراد ونجات کسانی که در معرض خطر قرار دارند اقدام کرد .

3     اقدامات اطفائی به موقع و درخواست کمک از سازمان های آتش نشانی  انجام داد .

 

سیستم های اطفائی خودکار را فعال نمود و در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی  و تلفات جانی شد.

 

 

دوستان عزیز برای درک بهتر شما از مفاهیم این بخش تمامی این مقاله با تصویرمی باشد که برای مشاهده بهتر شما ان را در حجم کم برای دانلود شما دوستان عزیز گزاشته ام.


برچسب‌ها: سيستم‌هاي اعلام حريق پیشرفته, سيستم‌هاي اعلام حريق نحوه ی نصب, سيستم‌هاي اعلام حريق و کاربرد, بهترین سيستم‌هاي اعلام حريق, دتکتور, ,
ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 8 مهر 1391ساعت 1:23 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

www.firefightingtop100.com
 
در اين سايت آدرس 100 پايگاه برتر اينترنتي با موضوعات مرتبط با آتش نشاني و ايمني داده شده است و حاوي مضامين مختلف نظير توصيه هاي ايمني، خبرهاي آتش نشاني، مراكز آتش نشاني، تجهيزات آتش نشاني، تالارهاي گفتگو، محصولات ايمني و پيشگيري از آتش و ... است.

www.fire.org.nz
 
سايت آتش نشاني نيوزلند حاوي اطلاعات بسيار متنوع و مفيد در زمينه توصيه هاي ايمني براي پيشگيري از وقوع حوادث، اقدامات ضروري بهنگا م آتش سوزي، اطلاعات مربوط به رخدادهاي مهم، چگونگي جذب آتش نشان داوطلب، اخبار مرتبط با رقابتهاي آتش نشانان، گالري عكس، جديدترين اخبار حوادث، آرشيو فيلم هاي عملياتي، سرگرمي ...

www.delhi.gov.in
 
اين سايت مربوط است به آتش نشاني دهلي مركز كشور هند كه در آن اطلاعات جامعي در خصوص تاريخچه آتش نشاني اين شهر، تعداد ايستگاه هاي آتش نشاني، تعداد نيروهاي رسمي، تجهيزات مورد استفاده، بخش هاي مختلف اداري و عملياتي، اخبار و رويدادهاي مهم و گزارش هاي آماري و... موجود مي باشد.

www.firefightinghelicopter.com
 
در اين سايت اطلاعات جالبي در مورد هلي كوپترهاي امداد و نجات و هلي كوپترهاي آتش نشاني وجود دارد، نظير نحوه آموزش كار با هلي كوپتر، نوع سوخت، مدت زمان عمليات بدون سوختگيري مجدد، نگهداري و تعمير قطعات، سيستم بيمه هلي كوپترها، تغييرات ساختاري براي بكارگيري هلي كوپترها بمنظور خاموش كردن آتش، و بالاخره ا...

www.wfg2010.com
 
سايت مربوط به يازدهمين دوره از بازيهاي جهاني آتش نشانان كه در سال 2010 در شهر داگو كره جنوبي برگزار مي شود كه 60 كشور مختلف از سراسر دنيا با بيش از 000/100 شركت كننده در اين مسابقات حضور دارند . همچنين اطلاعاتي در مورد شرايط شركت در رقابت ها، رشته هاي مختلف مسابقه، هزينه ثبت نام و ... را مي توانيد ...

نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391ساعت 9:31 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 

انگشت بانوی جوان در چرخ گوشت


image
بی احتیاطی یک خانم خانه دار در هنگام کار کردن با چرخ گوشت منجر به آسیب دیدگی انگشت شصت وی شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، وقوع این حادثه ساعت 10:13 دقیقه امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله نیروهای امداد و نجات ایستگاه 15 را به درمانگاه جوادالائمه، در خیابان افسریه اعزام کرد.
رضا مجریانی فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: متأسفانه باز هم سهل انگاری و رعایت نکردن اصول ایمنی در حین کار با چرخ گوشت منجر به گیرکردن انگشت شصت دست راست یک بانوی جوان، در قسمت خروجی بین تیغه مارپیچ و بدنه دستگاه شد.
مجریانی افزود: ناجیان 125 پس از انجام مراحل اولیه پزشکی در اتاق عمل درمانگاه وارد عمل شده و با استفاده از تجهیزات و احتیاط کامل و اعمال نیرو از قسمت انتهای مارپیچ انگشت این خانم 30 ساله را رها ساخته و ادامه درمان وی را تحویل پزشکان دادند.م2
عکس: روح اله فراهانی

نوشته شده در پنج شنبه 6 مهر 1391ساعت 10:8 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 6 مهر 1398ساعت 9:15 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 مقدمه

کف در آتش نشانی اهمیت ویژه ای دارد ، چون در حریقهای گسترده مشتقات نفتی فقط از این ماده باید استفاده نمود زیرا وزن مخصوص کف از اکثر مایعات قابل اشتعال کمتر است و در نتیجه سبکتر و مانند یک پتو روی مواد نفتی را می پوشاند . البته در حریقهای کوچک می توان از خاموش کننده دستی پودری یا دی اکسید کربن نیز استفاده نمود ولی باید توجه داشت که در اینگونه موارد هیچگاه نباید از آب استفاده کرد ، زیرا آب نه تنها اینگونه آتش سوزیها را خاموش نمی کند ، بلکه به گسترش آن نیز کمک می کند.


برچسب‌ها: انواع سرلوله کفساز, انواع کف, طریقه ی عملیات با کف آتش نشانی, آتش نشانی, کف, کف سازها, درصد کف, انواع اینداکتور,
ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 3 مهر 1391ساعت 14:0 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

بقیه مطلب در ادامه

 

مقدمه

آتش سوزی و حریق : از روزی که انسان پا به کره خاکی گذاشت ، پیوسته در مسیر بودن به شدن گام برداشت و در این راه هم در قرون مختلف توانست دست به ابداعات ، اختراعات و کشفیات مختلفی بزند . حتی در حال حاضر هم با وجود دستیابی انسان به تکنولوژیهای فوق مدرن هنوز هم کشف آتش مهمترین یافته انسان محسوب می شود . شناخت آتش و مهار انرژی و قدرت آن به حدی برای انسان اولیه حائز اهمیت بود ، که آنرا وارد افسانه های خود کرد و جزء عناصر چهار گانه تشکیل دهنده جهان محسوب شد . آتش نخستين منبع انرژي كار بردي است كه بشر به آن دست يافته است . امروزه نيز هنوز بيش از 95% انرژي مصرفي جهان از راه واكنش سوختن فراهم مي شود .

 

دور نمایی انسان امروزی بدون آتش حتی بسیار ابتدایی تر از انسانهای اولیه خواهد بود ، زیرا انسان امروزه بدون آتش نه غذایی برای خوردن خواهد داشت نه وسیله برای کارکردن . با وجود همه مزایای فوق آتش بارها در طول تاریخ نشان داده است که لحظه غفلت از آن   می تواند نه تنها حادثه ساز بلکه فاجعه بار هم باشد و شاید بهترین ضرب المثل برای ماهیت دو گانه آتش این است : آتش خدمتکار خوبی ، ولی ارباب بدی است .

 

اهميت مقابله با حريق : در گذشته آتش سوزيهاي بزرگي در دنيا اتفاق افتاده كه تلفات زيادي را در بر داشته است ، بطور مثال : در سال 1750 ميلادي ده هزار خانه در قسطنتنيه در آتش سوخت در مسكو در 1756 ميلادي پانزده هزار خانه و در نيويورك در 1835 ميلادي كليه خانه هاي واقع در 13 هكتار زمين درآتش سوخت . در شيكاگو در 1872 تعداد 17450 واحد ساختماني طعمه حريق گرديد . در سال 1966 در لندن 13300 ساختمان ويران شد . طبق آمار در انگلستان در سال 1980 میلادی 380000 آتش سوزي رخ داده است و 3/1 (يك سوم) آن خسارت و بزرگي حريقها مربوط به تنها 600 فقره آن بوده است . در ايران آتش سوزي جلفا در 1355 يك ميليارد خسارت به جاي گذاشت .


برچسب‌ها: نکات کلیدی در ساخت آپارتمان, ایمنی ساختمان ها, راه های خروج آتش نشان از حریق,
ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 30 شهريور 1391ساعت 10:57 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 

 

دستگاه‌هاي تنفسي

 

 

دستگاه تنفسی انفرادی یکی از مهمترین واصلی ترین تجهیزات فردی یک آتش نشان است که از یک سو میتواند باعث بقای جان آتش نشان ومصدومین در حوادث بوده ودرنتیجه از تلفات جانی جلوگیری نماید وازسوی دیگر با حفاظت ازسیستم تنفسی آتش نشان سبب نزدیک شدن وی به کانون حادثه وحریق ،انجام بهتر وموثرتر عملیات ودر نتیجه کاهش خسارات مالی نیز می شود .
اختراع دستگاه تنفسی را میتوان یکی از بزرگترین وحتی مهمترین آنها نامید تا جایی که از این مورد به انقلابی درتجهیزات آتش نشانی نیز یاد شده است.
— هر آتش نشان حرفه ا ی بایستی با انواع دستگاههای تنفسی موجود در سازمان خود بطور کامل آشنا بوده،قطعات جانبی ویدکی آن را بشناسد ،نحوه راه اندازی واستفاده آنرا کاملا آموخته باشد ،نکات ایمنی در کار بااین وسیله را بداند ونهایتا نحوه صحیح نگهداری از این وسیله را هم ضرورتا بداند. همانطوری که دستگاه تنفسی درصحنه های مختلف حریق وحادثه حافط جان یک آتش نشان است ، یک آتش نشان حرفه ای هم بایستی با حفاظت مناسب ازاین دستگاه گران قیمت شرایط استفاده بهتر وموثرتر از آن را ایجاد نماید. تنفس:به عمل جاری شدن هوا دربدن از طریق مجاری تنفسی وراهیابی آن به شش ها وهمچنین تبادلات گازی بین خون وهوا در کیس های هوایی تنفس گفته می شود.

بقیه در ادامه مطلب

 


برچسب‌ها: انواع تست های روزانه دستگاه تنقسی, فیزیولوژی تنفس در انسان, عکس هایی از دستگاه تنفسی,
ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 19 شهريور 1391ساعت 1:49 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

مقدمه :

 

 

وسايل ولوازم آتش نشاني ازابتدائي ترين وساده ترين وسايل تامدرنترين آنها تشكيل شده است . ابتدائي ترين وسيله آتش نشاني ( سطل آب ) است ، سطل آتش نشاني حدود 15 ليتر گنجايش دارد وتنها تفاوت آن باسطل هاي معمولي ، دسته اي است كه در زير آن نصب گرديده است تاآب پاشيدن با آب با سهولت وفشار صورت بگيرد . غالباً اين سطل را كه به رنگ قرمز مي باشد توسط قلاب يا چنگكي درمحل مناسب آويزان مي نمايند .

سطل هاي شن وماسه : درسطل هاي شن و ماسه كه به رنگ قرمز مي باشند وجهت سهولت استفاده وحمل ونقل داراي دسته هستند ، شن وماسه تميز را نگاهداري مي نمايند ، كه اين سطل ها بايد مورد بازديدقرارگرفته تاچنانچه شن وماسه براثر رطوبت وچسبندگي سفت شده باشند ، تعويض گردد .

1- نور     2- اكسيژن      3- موجودات ريز ذره بيني

آشنایی با وسایل اطفای حریق وظیفه تمام مردم بوده چون اگر نتوان آتش را در ابتدا خاموش نمود از کنترل خارج شده و آتش سوزیهای مهیب و بزرگی را بوجود می آورد که اینک به شرح آنان می پردازیم : 

 

 

 

 

دوستان عزیز برای دریافت این جزوه به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 


برچسب‌ها: خاموش کننده های co2 , خاموش کننده های پودری , انواع خاموش کننده ها, ,
ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 12 شهريور 1391ساعت 23:41 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 مقدمه :

 

انسان در طول زندگي با حوادث گوناگوني مواجه مي شود كه خطرات جاني و مالي بسياري را براي انسان به همراه دارد .
تعدادي از اين حوادث به صورت طبيعي براي انسان و موجودات ديگر روي مي دهد كه عبارتنداز سيل ،زلزله ،بهمن ، آتش
فشان رعدوبرق ، سونامي ، طوف ا ن و .......... اما حو ادث گوناگوني هم وجود دارد كه ع ل ل وقوع آن انسان مي باشد كه بسياري
از آنها بدليل ايجاد تكنولوژي و پيش رفت آن روي مي دهد كه بر اساس بي دقتي ، بي احتياطي و مسائل ديگ ر ي روي مي
دهد.
يكي ديگر از اين حوادث كه هم وابسته به تكنولوژي است و هم مي تواند بر اثر سوانح طبيعي روي دهد غرق شدن است
، غرق شدن ممكن است بر اثر سيل يا افتادن انسانها يا حيوانات در رود خانه و دريا باشد و يا ممكن است در استخر هاي
تفريحي يا صنعتي باشد اين راهنماي آموزشي در مورد نوع وقوع حادثه ، پيشگيري از وقوع آن ، نجات غريق ا ز داخل آب
و احياي قلبي ريوي غريق بعد از حمل به خشكي يا سكوي نجات مي باشد كه در قسمت ذيل بطور خلاصه گردآوري شده
است . هدف از گردآوري اين مطالب اين است كه اطلاعات ناجيان غريق و امدادگران وآتش نشانان در مورد نجات انسانها
درآب و خفگي از وجود نداشتن اكسيژن و همچنين امداد رساني به مصدومين در حوادث مختلف را بالا ببرد .
 
 
دانلود این جزوه به صورت pdf در ادامه مطلب در حجم کم قرار داده شده است.

این جزوه به صورت 2 نسخه ای ارائه شده است و دو نسخه در ادامه قابل دانلود می باشد.
 


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 8 شهريور 1391ساعت 18:40 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

مقدمه 

 

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی حوادث پنجمین ریسک فاکتور جهانی در بهداشت است . در سال 1980 حوادث ، باعث مرگ 200665 نفر شده است .

براساس اطلاعاتی که در سال 1983 در آمریکا منتشر شده 4/1 میلیون سال روز از دست رفته بخاطر حوادث گزارش شده است ، در حالی که در همان سال روزهای از دست رفته بخاطر بیماریهای قلبی وسکته مغزی  2/1 میلیون سال بوده است .

برای دریافت کامل این جزوه، دانلود ان در ادامه مطلب گزاشته شده است. 

بقیه در ادامه مطلب


برچسب‌ها: حادثه, مواد خطرناک, علل ريشه ای حوادث , گاز co,
ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 4 شهريور 1391ساعت 4:24 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 

برای دانلود این جزوه به ادامه مطلب بروید. نوشته ی زیر پاره ای از این جزوه می باشد. در این جزوه شما می آموزید که....       مراحل امداد رسانی در زلزله، اقدامات لازم پس از زلزله ، مراحل امداد رسانی در حوادث و...

 

زماني كه حادثه اتفاق مي افتد

 

اطلاعات

            1-اطلاعات درباره اينكه سانحه اتفاق مي افتد.

            2-ميزان وبعد سانحه

جستجوي اينترنتي نقشه ها و اطلاعات

            1-تكميل كردن اطلاعات اوليه

            2-تماس با مناطق مجاور براي كسب اطلاعات

نماي جمعيت ملي كشور

            1-شعبه ها

            2-داوطلبان

            3-مديريت

            4-اطلاعات تماسها

 


برچسب‌ها: مراحل امداد رسانی در زلزله, اقدامات لازم پس از زلزله , مراحل امداد رسانی در حوادث و, , , ,
ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 27 مرداد 1391ساعت 12:14 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 

برای دریافت این جزوه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید متن پایین فقط جزئی از این جزوه می باشد.

 

چرا بايستي گزارش بنويسيم؟

Why should we write a report ?

 كمرنگ ترين دست نوشته ها از قويترين حافظه ها برتر و ماندگارترهستند )انشتين)

 

گزارشات

 

q  عملياتي

ü   گزارش نوعي ارتباط از طريق نوشتن

ü  گزارش مهم ترين عامل و شيوه درآمدزايي fund raising

ü  ارزيابي برنامه، برنامه ريزي، بودجه بندي، اجرا، پايش و ارزشبابي

ü  اعتماد  روبه افزون نسبت به كاري كه شما انجام ميدهيد

ü  پايش روند اجراي برنامه

ü  هشدار اوليه اي از مشكلات احتمالي را ميدهد

ü  مواد خام اوليه را براي گزارشات رسمي به مراجع بيرون از سازمان فراهم مي آورد.

q  گزارشات به خارج از سازمان

ü  به نهضت صليب سرخ و هلال احمر : در اطلاع قراردادن عاملان صليب سرخ و هلال احمر: بهترين پاسخ ممكنه.

ü  براي ديگر عاملان بشردوستانه: هماهنگي بهتر.

ü  براي اهدا كنندگان : تضمين بودجه دهي. گزارش موجب رضايت اهداكنندگان به اهدا و كمك مي باشد.

ü  افزايش اطلاع رساني در مورد كار صليب سرخ ، هلال احمر و تضمين بودجه دهي از منابع ديگر.

 


برچسب‌ها: گزارش نویسی در آتش نشانی, نحوه ی گزارش نوشتن و, , , ,
ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 27 مرداد 1391ساعت 2:48 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

تئوری حریق برای دریافت این جزوه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید و دانلود نمایید.

 


برچسب‌ها: انواع آتش, اصول خاموش کردن آتشها, مشخصات آتش ها ,
ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 26 مرداد 1391ساعت 13:0 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 

 


برچسب‌ها: تصاویر زنان آتش نشان , آتش نشانان زن, ,
ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 24 مرداد 1391ساعت 1:20 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 در ادامه مطلب با تاریخچه ای از سازمان آتش نشانی تهران آشنا می شوید.

آتش:

آتش از اولین اکتشافات بشر است که راه ترقی وپیشرفت انسان را در کلیه جهات برای او هموار ساخته است بر طبق تحقیقات انجام شده کشف آتش برای انسان بیش از 99درصد مفید بوده وتنها 1درصد خساراتی که در طول تاریخ بوجود آورده است ،باعث  بوجود آمدن سازمان های آتش نشانی در جوامع بشری امروزی شده است یعنی این حجم کثیر نیروها ،ایستگاهها وتجهیزات وکارخانه های تولید وسایل وتجهیزات آتش نشانی تنها برای مقابله با همان 1 درصد است.البته این 1% زمانی برای ما نمود پیدا می کند که بدانیم در شهری که ما در آن سکونت داریم روزانه چند مورد حریق وحادثه اتفاق می افتد یا در طی یک سال این آمار چند مورد است؟

تاریخچه آتش نشانی:

اولین ایستگاه های آتش نشانی توسط شرکت های بیمه در شهرهای هامبورگ آلمان ولندن انگلستان دایر گردید در ایران اولین بار در شهرهای نفت خیز وتوسط کشورهای استعمارگر واحد های آتش نشانی دایر گردید ولی اتش نشانی شهری از سال 1305 در تهران با نام اداره اطفائیه وزیر نظر بلدیه طهران دایر گردید که در ابتدای امر کارهای جانبی شهرداری را نیز انجام می داد در شهر مشهد اولین ایستگاه در سال 1312 افتتاح گردید.                         

آتش نشانی مشهد: در حال حاضر در شهر مشهد 33 ایستگاه آتش نشانی در حال خدمات رسانی به مجاورین وزائرین امام رضا(ع)می باشند که این ایستگاهها را می توان به سه دسته ایستگاههای مادر ،ایستگاههای متوسط وایستگاههای کوچک یا تک واحدی تقسیم نمود.در ایستگاههای مادر علاوه برخودروهای سری اول وسری دوم حریق ،خودروهای نجات ،پشتیبانی ،نردبان ویا حتی بیل مکانیکی ولودر و... نیز مستقر وآماده عملیات هستند.در ایستگاههای متوسط خودروهای سری اول ودوم حریق مستقر بوده و ماموریت های نجات سبک را نیزانجام می دهند .در ایستگاههای تک واحدی فقط یک سری از خودروهای حریق مستقر بوده ومحدودهای کوچکتری مانند محلات حاشیه ای شهر را پوشش می دهند.     

وظایف آتش نشانی:      

آتش نشانی سازمانی است بحران مدار که دارای سه وظیفه مهم زیر است:

1 - خاموش کردن یا اطفاء حریق های مختلف(منزل مسکونی،مغازه،کارخانه جات،فضای سبزو....)     

2 -کمک به مردم در حوادث خطرناک (گروه نجات وامداد آتش نشانی) .

3-آموزش مردم واقدامات پیشگیرانه. 

گروه های عملیاتی آتش نشانی:در آتش نشانی دو گروه عملیاتی اطفائ حریق وگروه نجات وامداد فعالیت می کنند که وظیفه گروه اول مبارزه با انواع حریق ووظیفه گروه دوم کمک به مردم در حوادث خطرناک می باشد .با توجه به دامنه گسترده فعالیت های گروه نجات وامداد که نیاز به تجهیزات بسیار بیشتری نسبت به گروههای اطفائ حریق هستند این گروهها فقط در تعدادی از ایستگاههای شهر وجود داشته ودر نتیجه وسعت منطقه عملیاتی آنها نسبت به گروههای اطفائ حریق بیشتر است. از آنجائیکه فعالیت های گروه امداد نجات برای عموم مردم مشخص نیست بعضی از موارد در ادامه عنوان می گردد.  

حوادث خطر ناک(وظایف گروه نجات وامداد آتش نشانی):

 تا کنون بیش از140 مورد حادثه خطرناک در شهر مشهد به ثبت رسیده است واین طور می توان نتیجه گرفت که در کل هرزمان که جان ومال مردم در خطر باشد می توانند از آتش نشانی شهر خود کمک بگیرند10 مورد از رایج ترین این حوادث به قرار زیر است:1- سیل وآب افتادگی2-آوارهای شهری3-حوادث آسانسور4-حوادث چاه5-حوادث شدید رانندگی6-حوادث غرق شدگی7-قطع درختان خطری 8-صید ورفع خطر حیوانات وحشی 9-درآوردن اعضای بدن از دستگاههای مختلف10-کشف جسد.

تماس با شماره 125:

در زمان بروز حریق یا حادثه این ثانیه ها هستند که ممکن است ارزش جان چندین نفر را پیدا کنند ویا باعث وارد آمدن خسارات هنگفت مالی شوند پس هرچه با نیروهای امدادی سریعتر تماس بگیریم  مسلما آنها سریغتر  به محل حادثه رسیده وخسارات ما چه مالی وچه جانی کمتر خواهد بود.در مورد تماس با آتش نشانی توجه به   نکات زیر بسیار مهم است:1-فقط با شماره 125 تماس بگیرید نه با شماره های اختصاصی ایستگاههای آتش نشانی ویا با سایر نیروههای امدادی.2-آدرسی که اعلام می کنید کامل ودقیق باشد(نام محله،نام خیابان،نام میلان وپلاک ملک مورد نظر)3-آتش نشانی هیچ وقت تعطیل نیست.4-سازمان آتش نشانی در قبال خدماتی که  ارائه می کند وجهی دریافت نکرده وخدمات رسانی رایگان دارد.

 

 

 

بنای‌ برج‌ آتش‌نشانی‌ تبریز از بناهای‌ قدیمی‌ شهر تبریز و اولین‌ برج‌ آتش‌نشانی‌ ایران ‌است‌. این‌ برج‌ 10 متر ارتفاع‌ و صد سال‌ قدمت‌ دارد. با توجه‌ به‌ ویژگی‌های‌ معماری‌، قدمت‌ تاریخی‌ و اهمیت‌کارکردی‌ در گذشته‌ از سوی‌ سازمان‌ میراث‌ فرهنگی‌ در فهرست‌ بناهای‌ تاریخی‌ ایران‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌.


برچسب‌ها: تاریخچه سازمان آتش نشانی ایران, تاریخچه سازمان آتش نشانی مشهد, وظایف آتش نشانی, تاریخچه آتش, آتش‌نشانی - تاریخ تهران , تاریخچه سازمان آتش نشانی تهران, ,
ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 23 مرداد 1391ساعت 20:8 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 با سلام، دوستان عزیز نوشته های پایین فقط 2 صفحه اول این مقاله است برای دریافت کامل این مقاله به ادامه مطلب رجوع و دانلود کنید. این جزوه به صورت پاورپونت برای شما تهیه گردیده.

 

تجهیزات اطفاء حریق

 

تجهیزات اطفاء حریق ساختمان ها را می توان به مقوله های زیر تقسیم بندی کرد

سيستم آبفشان اتوماتيك

آتش خاموش کن های ثابت کفی، دی اکسید کربن و پودر خشک

لوله های بالاروی ثابت تر یا خشک

آتش خاموش کن های قابل حمل

در های آتش بند، صفحات تنظیم جریان هوا و اشکال آتشپاد ساختمانی

با وجودی که آشکارسازها و زنگ های اعلام خطر آتش سوزی جزو تجهیزات اطفاء حریق نیستند، نصب آنها سبب آگاهی از آتش سوزی می شود و از زمان لازم برای تحت کنترل درآوردن و خاموش کردن اتش کاسته می شود. این وسایل در ضمن خطر آسیب یا تلفات جانی را با اعلام خبر
آتش سوزی کاهش می دهند
.

 

 

سیستم های آبفشان اتوماتيك

 

تأسيسات آبفشان اتوماتيك شامل مخازن آب، شبكه اي از لوله ها و سرآبفشان ها است. اين سيستم يكي از مؤثرترين وسايل اطفاي حريق براي آتش هاي از نوع كلاس A مي باشد. در ساختمان هايي كه داراي مواد قابل احتراق از قبيل چوب، كاغذ، پلاستيك هستند سطح و نصب سيستم هاي آبفشان اتوماتيك توسط شركت هاي بيمه و مطابق با استانداردهاي NFPA ضروري شناخته شده است.

 

تاریخچه

 

 سال 1874 یک آمریکایی به نام Henry Parmelee  اولین سیستم آبفشان اتوماتیک را ابداع کرد و در سال 1882 اولین تاسیسات انگلیسی "پارملی" در کارخانه پنبه "بولتون Bolton" نصب شد.

در دهه بعد افراد زیادی باز هم سیستم ابفشان را تکمیل کردند و بالاخره در سال 1883 یک آمریکایی به نام "فردریک گرینل Frederick Grinnell" سیستمی به وجود آورد که موفقیت زیادی کسب کرد. در سیستم "گرینل" از سر آبفشان ویژه ای استفاده شده بود که در مجاورت بلافصل آتش به صورت اتوماتیک عمل
می کرد و برای کنترل آتش سوزی آب می پاشید. از زمان ابداع سیستم اتوماتیک "گرینل" هزاران آتش سوزی در ساختمان هایی که با این سیستم حفاظت می شدند خاموش شده است. بیش از 50 درصد آتش سوزی ها پس از عملکرد دو آبفشان و بيش از 38 درصد کل آتش سوزی ها پس از عملکرد تنها یک آبفشان خاموش و یا کنترل شده اند.

 


برچسب‌ها: سيستم هاي اطفاء حريق , شيلنگ – قرقره هاي هيدروليك و, , , ,
ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 19 مرداد 1391ساعت 13:43 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 تحقیق آماده  +رایگان

 

این  تحقیق به صورت power point برای شما قرار دادم ،میتونید دانلود کنید.

 

 

 

دانلود در ادامه مطلب


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 18 مرداد 1391ساعت 15:33 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 این مقاله به صورت پاور پوینت برای شما دوسان عزیز قرار داده شده است که در صورت تمایل می توانید دانلود کنید

دانلود در ادامه مطلب 

 

موضوعات این مقاله در برچسب این پست زده شده است.


برچسب‌ها: احياي قلبي ريوي, , اقدامات حياتي پيشرفته , , مراحل اقدامات حياتي پايه, , علل ايست تنفسي در شير خواران و كودكان , , (CPR) احياي قلبي ريوي , , تنفس مصنوعي در بالغين , , تنفس دهان به دهان, , ‌تنفس دهان به بيني , , دادن تنفس با استفاده از وسايل , , دادن تنفس مصنوعي با استفاده از ماسك و آمبوبگ , , عوارض ناشي از ماساژقلب , , انجام cpr در بالغین توسط یک امدادگر, , انسداد ناشي از جسم خارجي , , خارج كردن جسم خارجي از راه هوايي , , مانور فشار شكمي , , فشار روي قفسه سينه, , در آوردن جسم خارجي با استفاده از دست , , انسداد راه هوايي توسط جسم خارجي در شيرخواران و كودكان , , بيرون آوردن جسم خارجي راه هوايي , و, , , ,
ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 18 مرداد 1391ساعت 15:30 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 بررسیعوامل خطرناک ناشی از حریق

 

 

 

دوددر كليه حريق ها دود توليد مي شود و با دود مقادير مختلفي غبار، گرد، اليافبخور  و گازها توأم  است. دود مخلوط بسيار درهمي است از توليدات فرار  تركيبات آلي مركب از ذرات بسيار ريز جامد يامايع كه درون گازها متصاعد و از حريق معلقند.بعضي از ذرات كربنتا 1 ميكرون عرض دارند و برخي ديگر ممكن است تا كمتر از 0/05ميكرون برسند.

 

 

 

حريق هايي كه چوب و پارچه در بر دارند

 

 

 

از حريق هايي كه چوب و پارچه در بر دارند دودي بر مي خيزد با ذراتي مركب  از دوده  بخارات معلق وتركيبات آلي قيري كه نتيجه سوخت ناقص و تقطير مخرب  مواد اصلي است .                                                                                                                                                       گازهاي متصاعده از چنين حريق ها مخلوطي هستند ازمحصولات احتراق عادي ماننددی اکسید کربن و منو اكسيد كربن توأم باهواي كشيده شده و به مصرف احتراق نرسيده

 

خطرات دود

 

 

ذرات دود كه در جريان هوا قرار گرفته اند ممكن است به اندازه اي سرد شوند كه بخارات آب، اسيدهاي ارگانيك و آلدئيدهاي توليدي حريق روي آنها بچسبند و درصورت استنشاق عميقاً دردستگاه تنفسي فرو رفته و شديداً ‌موجب تحريك آن شوند.

 

 

 

  اين تركيبات ضمناً چشمها را نيز شديداً مي آزارند . بنابراين بيماران دودزده ممكن است دچار عوارض مواد مختلفي قرارگرفته باشند از قبيل : هضم دود، تنفس دود، سوزشهاي مجاري تنفس، استنشاق گازها وبخارات مسموم كننده، آب و نمك رفتگي بدن و از اين قبيل كه معالجه اش پزشكان متخصص و وسايل معاينه و معالجه خاص ايجاب مي نمايد.

 

 

آب دروني مواد مورد حريق نيز دردود سازي موثر است. رطوبت از شدتاحتراق مي كاهد، لذا احتراق كامل صورت نمي گيرد. در نتيجه دود بيشتري توليد مي شود.

 

دوستان عزیز این مقاله به دلیل اینکه دارای تصاویر و صفحات زیادی می باشد بقیه متن مقاله رو به  در ادامه مطلب برای دانلود گزاشته ام. امیدوارم نهایت استفاده رو بفرمایید. تیترهای این مقاله در برچسب به صورت مختصر درج شده است.

 


برچسب‌ها: گازها و بخارات ناشي از حريق, , اثر دود كشي, , سيستم هاي تهويه هاي مكانيكي, , روشهاي تهويه , , به چندين دليل عمده تهويه انجام مي پذيرد, , خطرات جاني دود, , خطرات تاریکی, , حريق هايي كه چوب و پارچه در بر دارند, , بررسی عوامل خطرناک ناشی از حریق, , خطرات ويژه مواد , , تهویه در آتش سوزیها, , اهمیت دستگاه تهویه, , خطرات پشم و ابريشم و كره و چربي هاي حيواني و پلاستيكها , ž اسيد هيدروسيانيك HCN , , استالدئيد , , فرآورده هاي نفتي, , خطرات بهداشتي مواد هنگام حريق , , ž هيدروژن سولفوره H2S, , لوزي خطر, , مكانيسم دود, , خطرات دود, , حدود اشتعال, , ž حدود اشتعال يا انفجار, , مراحل احتراق :, , فلاش آور Flash Over , , توليدات حريق تابع عوامل زيرند :, , بك درفت Back draught, , مسموميت به وسيله بخارات چوبهاي آغشته به مواد, , احتياط هاي كلي در هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت هاي زياد, , ž صدمات ناشي از حرارت حريق, , گاز داغ , محيط داغ, , نحوه توليد و حركت دود, , كمك به آتش نشانان در اطفاء حريق, , و, , , , ,
ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 18 مرداد 1391ساعت 15:25 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 

این مقاله شامل انواع سیستم های کشف و اعلام حریق ، نحوه ی  کاربرد ، نحوه ی نصب ،طریقه آلارم و... می باشد.

 

 

برای مطالعه ی بیشتر به ادامه مطلب مراجعه  فرمایید.

 

 

برای دانلود  پایین کلیک کنید.

 

دانلود 


برچسب‌ها: سیستم های خودکار اعلام و اطفاء حریق , انتخاب دتکتور , شستی اعلام حریق , سیستم صوتی آژیر , سیستم های آشپزخانه , سیستم های FE-227 , طراحی و نصب سیستمهای اعلام و اطفاء حریق اتوماتیک , اجزا اصلی سیستم خودکار اعلام حریق , فیوزها که از آنها در کاشفهای حرارتی استفاده می شود , نقاط ضعف دودیاب نوع یونیزه, , مزایای دودیاب نوع یونیزه , تحقیق آماده برای آتش نشانی و , , , ,
ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 18 مرداد 1391ساعت 3:2 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 


کنترولر اعلام حریق مدار سیستم اعلام حریق امروزه از سیستم ها ی اعلام حریق به طور گسترده در ساختمان ها و اماکن مسکونی و صنعتی استفاده می شود تا خسارتهای ناشی از حریق را به حداقل برسانند و همچنین برای اطلاع دادن به ساکنین ساختمان در مواقع بروز حریق از این سیستم ها استفاده می شود تا حدالامکان از تلفات جانی جلوگیری شود. برای تشخیص حریق از اثرات سه گانه آن یعنی دود و حرارت و شعله استفاده می شود.

به طور کلی سیستم های اعلام حریق در دو نوع عادی و هوشمند ساخته شده اند.

درسیستمهاي عادی مکانی را که از نظر حریق می خواهیم حفاظت کنیم به مناطق مشخص تقسیم میکنیم تا در صورت بروزحریق بتوان محل حریق را سریعترو راحت تر تشخیص داد .

به هر کدام از این مناطق یک زون ( Zone ) گفته می شود . این عمل در سیستم ها ی هوشمند نیز انجام می پذیرد ولی مزیتی که این سیستم ها نسبت به سیستم ها ی عادی دارند این است که این سیستم ها دارای اجزای قابل آدرس دهی هستند و علاوه براینکه می توان زونی را که در آن حریق اتفاق افتاده است تشخیص داد بلکه می توان دقیقا عنصری را که حریق را تشخیص داده معین کرد و محل دقیق حریق را مشخص نمود و خبردهنده ها یی را که مربوط به آن محل می باشد فعال نمود.

این دستگاه تمام پالسهای مربوط به دتکتورها و نودها و سنسورهای حرارتی، دود و گاز را دریافت نموده بستگی به قابلیت داشتن زونهای چندتایی مشخص می کند درکجا و چه طبقه ای آتش گرفته و می تواند مجهز به سیستم هشدار دهنده آژیر، تماس تلفنی و اتفاء حریق باشد.

زمانیکه آتش در نزدیکی یکی از نودها و سنسورها روشن می شود نود مورد نظر اطلاعات را به کنترولر مخابره کرده، کنترولر ضمن اعلام محل دقیق آتش بر روی LCD پنل دستگاه اعمالی چون فرمان به آژیر جهت به صدا در آمدن، شماره گیری با شماره های از پیش تعیین شده و دستور به دستگاههای اتفاء حریق چنانچه در محل تعبیه شده باشند را انجام می دهد.

این کنترولرها بسته به داشتن تعداد زونها طبقه بندی می شوند و هر کنترلری زون بیشتری داشته باشد می تواند محل آتش را دقیق تر محاسبه کند مجموعه ای از نودها می تواند به یک زون مرتبط گردد مثلاً اگر یک ساختمان 8 طبقه را بخواهیم به یک دستگاه 8 زون مرتبط کنیم هر تعداد نودی که در هر طبقه نصب می شود را می توان به یک زون وصل نمود و نامگذاری کرد. مثلاً نودهای طبقه اول را در سیستم کنترولر به نام FirstFloor نامگذاری می کنیم و همینطور مابقی طبقات را نامگذاری کرده زمانیکه آتش در طبقه دوم رخ دهد روی دستگاه عنوان SecondFloor ظاهر می شود.

البته سیستمهای مدرن اعلام حریق دارای این خصوصیت می باشند و سیستمهای معمولی تنها اعلام می نماید که در ساختمان آتش سوزی رخ داده است.

سیم کشی کلیه ی دتکتور ها، شستی ها، لامپ های اعلام خبر، وسایل صوتی خبر دهنده، منابع تغذیه و غیره... به مرکز کنترل نصب می شود. در این نوع از سیستم اعلام حریق، قسمتهایی از ساختمان جهت نصب دتکتور ها و شستی ها در نظر گرفته می شود و سیستم اصلی در یک محل مشخص و کاملا در دسترس نصب می شود به طوری که در صورت وقوع آتش سوزی در محل یکی از دتکتورها سیستم اعلام حریق به صدا در آمده و محل آن را با استفاده با یک لامپ روشن بر روی دستگاه مرکزی اعلام می کند و همچنین یک چراغ چشمک زن بر روی سر درب محل وقوع آتش افراد را از محل آتش مطلع می سازد.

 


برچسب‌ها: سیستم مرکزی اعلام حریق , تفاوت سیستم های هوشمند و معمولی اعلام حریق , سیستم های اعلام حریق , نحوه ی کار سیستم های اعلام حریق و, , , ,
نوشته شده در چهار شنبه 18 مرداد 1391ساعت 3:0 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 نمونه سوالات تستی اخلاق اسلامی(برای همه رشته ها)+جواب



برای دریافت نمونه سوالات بر روی آن ها راست کلیک کرده  و گزینه ی  ...Save image as  رو بزنید و دانلود کنید.

دانلود در ادامه مطلب


برچسب‌ها: اخلاق اسلامی 1 , نمونه سوالات اخلاق اسلامی با جوب , اخلاق اسلامی عمومی , اخلاق اسلامی تستی , اخلاق اسلامی بدون عضویت,
ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 18 مرداد 1391ساعت 2:57 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 

با سلام خدمت دوستان عزیز با توجه به تعداد زیاد صفحات این مقاله در حدود 70 صفحه به صورت پاور پونت اینجانب مجبور به قرار دادن متن کامل این مقاله رو به صورت دانلود شده ام.   فایل دانلود در ادامه مطلب

به ادامه مطلب مراجعه شود. 

فرازهایی از این مقاله:

 

اصول فرماندهي عمليات آتشنشاني

هدف اصلي

شرح وظايف، مسووليتها و نقش فرمانده صحنه عمليات (FGC)

nنياز به فرمانده:
nيك عمليات آتش نشاني موثر نيازمند يك مركزيت فرماندهي است چنانچه فرماندهي وجود نداشته باشد و يا چندين فرمانده وجود داشته باشند،
عمليات آتش نشاني به سرعت دچار گسيختگي قابل پيش بيني در موارد زير خواهد شد:
nاقدام
nفرماندهي و كنترل
nهماهنگي
nطرح ريزي
nسازمان دهي
nارتباطات
nايمني
nسازماندهي
nبدون داشتن همكاري تيمي و طرح مناسب، ممكن نيست كه اعضاي شركت كننده بتوانند مسووليت و نقش خود را به
طور مناسب ايفا كنند. اين گسيختگي به معني عدم هماهنگي در عمليات است كه سبب مي شود استراتژي، تاكتيك
و كيفيت انجام عمليات آتش نشاني دچار آشتفگي و تشتت شود.
nراه حل:
nوجود يك فرمانده و واگذاري نقشها، ارتباطات و كارها به يكايك افراد در صحنه عمليات.
 
تیترهای این مقاله در برچسب های این پست درج شده است.
 

 


برچسب‌ها: مسووليتها و نقش فرمانده صحنه عمليات , , فرماندهي و كنترل , وظيفه مهم يك فرمانده آتش نشاني , , و, , , ,
ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391ساعت 18:29 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 


با سلام دوستان عزیز مقاله ای برای شما تهیه کرده ام در رابطه با انواع خاموش کننده ها و طرز استفاده ، و
                  در پایان جلسه افراد قادر خواهند بود:

 

جزییات رنگهای مربوط به هر خاموش کننده را بیان کنند
انواع دسته بندی آتش را نام ببرند و خاموش کننده مناسب آن را نیز بدانند
اصول استفاده از خاموش کننده های قابل حمل را بیان کنند
         •  ملاحظات مربوط به هر خاموش کننده را بدانند
 

به ادامه مطلب مراجعه شود.

 


برچسب‌ها: دسته بندی انواع آتش, , انواع خاموش کننده ها, , تحقیقی آماده برای رشته آتش نشانی, , خاموش کننده پودر, , خاموش کننده CO2, , خاموش کننده فوم , , خاموش کننده آب, و, , , ,
ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391ساعت 18:32 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 صبح روز گذشته اعضای یک خانواده که از شهرکرد به مشهد آمده و در یکی از هتل های خیابان دانش شرقی سکونت داشتند برای صرف صبحانه به طبقه زیرزمین هتل آمدند و دور یک میز نشستند. در این هنگام داماد خانواده برای سفارش غذا از جایش بلند شد که ناگهان زمین فروریخت و مادر و دختر که در یک سمت میز بودند با صندلی داخل آب های زیرزمینی افتادند اما ۲ نفر دیگر با گرفتن دست یکدیگر نجات یافتند. لحظه ای که مادر و دختر در میان آب های فاضلاب دست و پا می زدند و در حال غرق شدن بودند اطرافیان با آتش نشانی تماس گرفتند.

ابوالفضل تیموری مدیر حوزه ۳ عملیات آتش نشانی گفت: حادثه ساعت 8:58 به سازمان آتش نشانی گزارش شد که بلافاصله گروهی از امدادگران ایستگاه ۲آتش نشانی با تجهیزات کامل به محل حادثه عزیمت کردند و همزمان نیز ماجرا را به اورژانس اطلاع دادند. وی افزود: وقتی ماموران آتش نشانی به محل هتل رسیدند یکی از اعضای این خانواده جان باخته و دیگری نیز زیر آب بود که با تلاش ماموران و پس از جست وجو از زیر آب بیرون آورده شد.

این گزارش حاکی است: ماموران اورژانس پیکر ۲ قربانی این حادثه را به بیمارستان امدادی منتقل کردند اما آن ها دیگر علایم حیاتی نداشتند. بدین ترتیب ماجرای هولناک هتل از طریق ماموران انتظامی کلانتری امام رضا(ع) به قاضی ویژه قتل عمد نیز گزارش شد و تحقیقات در این باره ادامه یافت. بررسی های پلیسی و قضایی مشخص کرد این هتل دارای مجوز موقت بوده که مراتب به اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و اتحادیه هتل داران گزارش شد تا از وقوع حوادث بعدی پیش گیری شود. اجساد دختر ۱۵ساله و مادر ۴۰ساله او نیز برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی حمل شد.

 

 


برچسب‌ها: خاطره ای از یک آتش نشان, , یاد داشت های یک آتش نشان, , گزارش یک حادثه در آتش نشانی و, , , ,
نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391ساعت 20:24 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 دوستان عزیز تحقیقی آماده برای درس پروژه عملی آماده کرده ام شما می توانید در ادامه مطلب این تحقیق رو که به صورت پاور پونت تهیه شده است دانلود کنید

موضوعات این تحقیق به صورت مختصر در برچسب های این پست درج شده است. 

دانلود در ادامه مطلب

 


برچسب‌ها: پروژه عملی برای آتش نشانی, , اثرات دود بر حریق, , دود و حریق, , گازها و بخارات ناشي از حريق , , صدمات ناشي از حرارت حريق , , گازهای حاصل از تولید دود و حریق, , مكانيسم دود , , ,
ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391ساعت 19:13 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

  

 

مقدمه:

سیستم های اعلام حریق در یک ساختمان طراحی می گردد تا قبل از این که حریق مشکل ساز و غیرقابل کنترل شود؛ اعلام واخطارداده و سیستم های بعدی را فعال سازد .در صورتیکه حریق در لحظات اولیه کشف گردد اطفاء آن بسیار آسان می باشد.و خسارت ناشی از آن بسیار کم خواهد بود.

       به طور کلی هدف از طراحی، ساخت و نصب این سیستم ها، کشف واعلام حریق به طور خودکار برای آشکار سازی آتش سوزی در مراحل اولیه وقوع آن

 است تا با کشف به موقع آتش بتوان:

vافراد را از وقوع خطر آگاه کرد .
vبرای فرار افراد ونجات کسانی که در معرض خطر قرار دارند اقدام کرد .
vاقدامات اطفائی به موقع و درخواست کمک از سازمان های آتش نشانی  انجام داد
vسیستم های اطفائی خودکار را فعال نمود و در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی  و تلفات جانی شد.
 
دوستان عزیز با توجه به حجم زیا داین جزوه ،آن را به صورت پاور پونت در ادامه مطلب برای دانلود قرار داده ام. برای اطلاع از محتویات این جزوه، تیترهایی از آن را در برچسب های این پست قرار داده ام.

 


برچسب‌ها: اصول ایمنی ساختمانها در برابر حریق, , قسمت های اصلی سیستم کشف و اعلام حریق, , محل نصب پنل مرکزی و شرایط محل نصب , , کاشف(دتکتور), , دتکتور دودی, , محل هایی که دتکتور دود جواب نمی دهد, , دتکتور حرارتی , , انواع دتکتور حرارتی سقفی , , انواع سیستم های کشف واعلام حریق اتومات, , نکاتی که معمولا در هنگام نصب سیستمهای اعلام حریق بایدبه آن توجه نمود, , نگهداری و تعمیر سیستمهای اعلام حریق, , آزمون هاي بازرسي سيستم اعلام حريق, , و, , , , ,
ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391ساعت 17:54 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |

 تحقیق آماده برای درس روش تحقیق و بعضی از دروس دیگر حتی این مقاله برای مطالعه معمولی هم عالیه.


کتاب حاظر با قصد تحلیل جامعه شناختی خودکامگی در ایراننگاشته شده است و تلویحا به دنبال پیدا کردن دلایل عقب ماندگی ایران هم هست. رسیدن آن به چاپ یازدهم نشان دهنده علاقمند بودن مردم به این موضوع است

 

سئوال اصلی رضاقلی در کتاب این است که آیا خودکامگی دلیل عقب افتادن ایران است؟ وی در پاسخ به این سئوال می گوید: "ذهن ساده اندیش می تواند عدم توفیق جامعه در تامین حقوق اجتماعی_سیاسی_اقتصادی را به پدیده هایی مانند خودکامگی نسبت دهد؛

 

برای رفتن به ادامه مطلب بر روی  کلیک نمایید.

 

برای دریافت این تحقیق همراه با  ویرایش  دانلود کنید.

 

دانلود این تحقیق

 

دانلود رایگان کتاب های جامعه شناسی
كتاب جامعه شناسی خودکامگی

جامعه شناسي خودكامگي علي رضا قلي

 

*************************************************************
نام کتاب: جامعه شناسی خودکامگی
عنوان دیگر: تحلیل جامعه شناختی ضحاک ماردوش
نویسنده:  علی رضا قلی
مترجم: -
در قالب: PDF 
حجم: MB  ۵.۴۸ در حالت فشرده zip
تعداد صفحات: ۲۳۵
پسورد: www.orientalsociology.ir (آدرس وبسایت)
*************************************************************

در مورد كتاب "جامعه شناسی خودکامگی" اثر "علی رضا قلی":


لطفاً پس از کلیک بر روی لینک اندکی شکیبا باشید تا فایل برای برداشت آماده شود.

لينك برداشت كتاب "جامعه شناسی خودکامگی"


برچسب‌ها: جامعه شناسی خودکامگی , کتاب علی رضا قلی , روش تحقیق , تحقیق آماده برای درس روش تحقیق , علل عقب ماندگی ایران , خودکامگی و ایران , فرهنگ قبیله ای در ایران , کتاب جامعه شناسی خودکامگی , تحلیل جامعه شناختی ضحاک ماردوش ,
ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391ساعت 17:35 توسط حامد اصغری و علی اصغر صدیق| |


آخرين مطالب

Design By : Behtarinabzar